Hoe doe je beroep op het ABVV?

Het ABVV versoepelt de coronapreventie in zijn dienstverlening. Het is wel nog niet veilig om elke dag 100‘en leden te ontvangen. Daarom worden leden met problemen of dossiers die niet op afstand kunnen opgelost worden, door ons uitgenodigd voor een bezoek aan het dichtstbijgelegen kantoor.


Dienstverlening op uitnodiging

Het corona-virus is onder controle maar niet uitgeschakeld. Mits de nodige voorzichtigheid worden de voorzorgsmaatregelen overal versoepeld.

Dit geldt ook voor de dienstverlening van je vakbond!

Jammer genoeg is het niet mogelijk om vandaag onze deuren al wijd open te gooien. Het is nog niet veilig om elke dag honderden leden in onze kantoren te ontvangen.

We starten wel met een dienstverlening op uitnodiging. Voor dossiers en problemen die niet op afstand geregeld kunnen worden, zullen de betrokken leden door het ABVV worden uitgenodigd voor een afspraak. Onze kantoren werden aangepast om deze afspraken in veilige omstandigheden te laten doorgaan. Leden die door het ABVV worden uitgenodigd voor een afspraak worden vriendelijk verzocht om de veiligheidsvoorschriften te respecteren.

Je zit met een vraag of een probleem waarbij het ABVV je kan helpen. Hoe ga je te werk?

  • Kijk of onze digitale instrumenten je niet voort kunnen helpen.
    Ga naar www.abvv.be voor toegang tot:
  • Bezorg ons je vraag schriftelijk. Per e-mail, per post of gewoon via onze brievenbussen. Kies het juiste ABVV-kantoor of dienst. Formuleer je vraag duidelijk en vermeld altijd je voornaam, naam, rijksregisternummer (staat op je identiteitskaart) en een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken indien we meer informatie nodig hebben.
  • Telefoneer ons. Doe dit echter alleen voor hoogdringende vragen en problemen. Sinds de Corona-uitbraak is bij momenten het aantal binnenkomende oproepen drie keer hoger dan wat onze telefooncentrales en medewerkers kunnen verwerken.
  • Geef ons de tijd om je vraag te beantwoorden of je probleem op te lossen. We garanderen dat alle vragen en dossiers systematisch behandeld worden. Als het nodig is nemen we zelf met jou contact op. Per mail, per post of via de telefoon.
  • Kunnen we je probleem of dossier niet vanop afstand oplossen, dan nodigen onze dienstverleners je zelf uit voor een gesprek in één van onze kantoren. In veilige omstandigheden, dat spreekt voor zich.

Vragen lidmaatschap

Vraag over werkloosheid

  • Volledig werkloos? Wat moet je doen? Schrijf je in bij de VDAB en bezorg je C4, het inschrijvingsbewijs van de VDAB, een kopie van je ID-kaart en een formulier C1 aan het dichtst bijgelegen ABVV-kantoor. Lees hierover alle details met doorverwijzing naar de noodzakelijke formulieren.
  • Controlekaarten of vignetten nodig? Bestel ze eenvoudig online. Wij sturen ze op per post.
    Of beter: schakel over op de digitale controlekaart eC3.
  • Je werkloosheidsdossier, je fiscale fiche of je vakantieattest consulteren? Dat doe je gemakkelijk van overal waar je wilt op Mijn ABVV.
  • Via de postbussen van onze dienstencentra kan je ons veilig brieven, documenten, formulieren en controlekaarten bezorgen. Onze postbussen worden regelmatig gelicht. Zorg dat documenten altijd correct ingevuld en indien nodig getekend zijn. Voeg ook je telefoonnummer toe zodat we je kunnen contacteren indien dit nodig is.
  • Blijf je met vragen zitten over jouw werkloosheidsdossier? Stel ze bij voorkeur per mail of schriftelijk aan het ABVV-kantoor in je buurt.
    • Je woont in: 2000, 2018, 2030, 2060 Antwerpen, 2600 Berchem, 2140 Borgerhout, 2150 Borsbeek, 2640 Mortsel. Contacteer:
      ABVV-Dienstencentrum Antwerpen | Ommeganckstraat 35 | 2018 Antwerpen

      dienstencentrum.antwerpen@abvv.be | tel. 03 220 66 11
    • Je woont in: 2630 Aartselaar, 2850 Boom, 2530 Boechout, 2650 Edegem, 2620 Hemiksem, 2540 Hove, 2550 Kontich, 2547 Lint, 2845 Niel, 2840 Reet, 2840 Rumst, 2627 Schelle, 2850 Terhagen, 2531 Vremde, 2550 Waarloos. Contacteer:
      ABVV-Dienstencentrum Rupel | Antwerpsestraat 33 | 2850 Boom
      dienstencentrum.rupel@abvv.be | tel. 03 888 00 09
    • Je woont in: 2100 Deurne, 2520 Broechem, 2520 Emblem,  2980 Halle, 2390 Malle, 2240 Massenhoven, 2520 Oelegem, 2242 Pulderbos, 2243 Pulle, 2520 Ranst, 2970 Schilde, 2240 Viersel, 2110 Wijnegem, 2160 Wommelgem, 2240 Zandhoven, 2980 Zoersel. Contacteer:
      ABVV- Dienstencentrum Deurne | Frank Craeybeckxlaan 79 | 2100 Deurne
      dienstencentrum.deurne@abvv.be | tel. 03 324 24 11
    • Je woont in: 2660 Hoboken, 2020 Kiel, 2610 Wilrijk,2050 Antwerpen - linkeroever, 9150 Bazel, 9150 Kruibeke, 9150 Burcht,  9130 Doel, 9120 Kallo, 2070 Zwijndrecht. Contacteer:
      ABVV-Dienstencentrum Hoboken | Dr. Coenstraat 51 | 2660 Hoboken
      dienstencentrum.hoboken@abvv.be | tel. 03 827 53 00
    • Je woont in: 2950 Kapellen, 2030 Antwerpen, 2040 Antwerpen, 2040 Berendrecht, 2180 Ekeren, 2910 Essen,  2940 Hoevenen, 2920 Kalmthout, 2040 Lillo, 2940 Stabroek, 2580 Putte, 2910 Wildert, 2040 Zandvliet. Contacteer:
      ABVV-Dienstencentrum Kapellen | Dorpsplein 9 | 2950 Kapellen
      dienstencentrum.kapellen@abvv.be | tel. 03 664 67 49
    • Je woont in: 2170 Merksem, 2930 Brasschaat, 2960 Brecht, 2990 Gooreind, 2990 Loenhout, 2900 Schoten,  2960 St Job, 2960 St Lenaerts, 2990 Wuustwezel. Contacteer:
      ABVV-Dienstencentrum Merksem | Bredabaan 572 | 2170 Merksem
      dienstencentrum.merksem@abvv.be | tel. 03 646 25 90
    • Je werkt als havenarbeider. Contacteer:
      ABVV-afdeling Haven | Paardenmarkt 66 | 2000 Antwerpen
      afdelinghaven.antwerpen@abvv.be | tel. 03 233 47 94

Aanvragen tijdelijke werkloosheid

Heeft je werkgever je op tijdelijke werkloosheid gezet? Regel je uitkering op:

www.tijdelijkwerkloos.be        

Het opstarten van je dossier duurt 5 minuutjes en het ABVV doet de rest. Geen lid van het ABVV? Geen probleem. Dat regelen we ook via deze speciale website.

Gaat het om één of andere reden niet via www.tijdelijkwerkloos.be? Contacteer dan het dichtst bijgelegen ABVV-dienstencentrum.

Bijstand bij verhoren RVA en VDAB

ABVV-Adviespunt | Ommeganckstraat 35 | 2018 Antwerpen
adviespunt.antwerpen@abvv.be | 03 220 66 13

Vraag over je rechten als werknemer?

Met vragen over je rechten als werknemer, je werk, je sector en juridische bijstand kan je terecht bij:

  • De ABVV-Centrales voor de eerste lijn arbeidsrecht en faillissementen. 
  • De ABVV-Juridische dienst  voor sociale zekerheidsrecht, pensioeninfo en huurproblemen
    ABVV-Juridische dienst Ommeganckstraat 35 | 2018 Antwerpen
    juridischedienst.antwerpen@abvv.be | tel. 03 220 67 00 | Fax 03 220 67 77

Andere dienstverlening

Voorzorgsmaatregelen bij bezoek aan ABVV

Voor je eigen gezondheid en die van onze medewerkers: respecteer volgende regels bij je bezoek aan het ABVV

Ben je ziek? Blijf thuis en annuleer jouw afspraak.
     Kom alleen! Indien nodig kan uitzonderlijk 1 tolk.
 

Kom stipt op de afspraak. Niet te vroeg, niet te laat. Gelieve aan te bellen, wij openen de deur.

    Altijd je handen ontsmetten bij het binnenkomen van het ABVV.
Hou minstens 1,5 meter afstand.
   Hoest of nies in een papieren zakdoekje of in de binnenkant van je elleboog.
   Breng je eigen pen mee.
Mondmasker en handschoenen zijn aangeraden maar moeten niet.
Er kan geen gebruik gemaakt worden van de toiletten.